Bengtssonbil Blogg

Rör inte min parkeringsplats.

Under den rubrik ska frågan om tillgången till parkering uppmärksammas i Royal Swedish Automobile Club – Kungliga Automobil Klubben ( KAK )

Idag inbjuden av KAK till intressant möte med politiker i frågan.

Jag själv ser bekymrat på kommande 4 års styrande i Stockholm Stadshus. Där gator blir uteserveringar, p-platser tas bort och vägar stängs av för genomfart med omvägar och köer till följd.

Parkeringen är nödvändig för fungerande städer. En levande stad kräver p-platser för folks konsumtion, företags överlevnad och övrigt familjepussel. En företagare behöver dessutom lastzoner och p-platser för kunder som ska ta sig dit.

När nya bostäder byggs måste man planera att i garage under bygga p-platser. Inte via drömmar att 1 på 10 behöver eller en plats för bildelningstjänst finns att hyra. Verkligheten ser annorlunda ut.

I den perfekta världen om 10 år när alla kör nya elbilar som tjänstebilar tar inte dom mindre plats. Dessutom alla de begagnade bilarna som drivs av bensin och diesel som körs av vanliga familjer. De uppgår idag till ca 5 miljoner bilar i Sverige. De är inte försvunna år 2030 och ska också parkera.

God tillgång till parkering är en förutsättning för att garantera människors mobilitet i hela landet. Städer och platser som vill vara attraktiva för besökare måste planera in bilen även i framåt. Ej förvånande studier visar att bilburna kunder handlar mer varor och därmed är extra viktiga för handel och annan service.

Trots detta planerar många av landets kommuner att minska antalet p-platser samtidigt som antalet bilar i antal ökar?! Det är en ekvation som jag inte ser gå ihop. Här måste bestämmande politiker våga vakna. Platser finns och går att skapa.

En bil som står parkerad släpper inte ut någonting. En bil som letar parkering i timmar körande runt runt och leta gör det.
#rörinteminparkering#kak#utanbilenstannarsverige#bengtssonbil

Experten: Så lägger du upp säljsamtalet.

Hur lägger man upp säljsamtalet så att det bygger förtroende och lojalitet hos kunden? Magnus Bengtsson och Bengtsson Bil Premium Selection blev intervjuvad i frågan och publicerades idag i Motormagasinet för dess läsare.

Med 30 års erfarenhet av att sälja nya och begagnade bilar av alla bilmärken hoppas jag att kunna delge en del bra tips.

Motormagasinet Q4 2022

Sweden Challenge Roadbook drive tillsammans med Kungliga Automobile klubben den 8 maj

Nu öppnar vi upp för en extra bildag.

”Sweden Challenge Roadbook Drive” söndag 8 maj i samarbete med Royal Swedish Automobile Club – Kungliga Automobil Klubben ( KAK ) .

Alla KAK,d medlemmar är välkomna och även gäster. Alltså ut och njut och testa på Roadbook körning ”in real life”

Är du inte medlem i KAK så är det inga problem, du kan bli medlem på plats!

➡️ Mer info och anmälan på denna länk:
https://lnkd.in/d9rk4tEA
P,s ett fåtal platser kvar till den 7 maj finnes.
Annie Seel#swedenchallenge#roadbookdriveMagnus Bengtsson
Tidningen MotorbranschenMotormagasinet SEMRF

Sweden Challenge roadbook drive

Sweden Challenge Roadbook Drive den 7 maj i Roslagen

Ett roligt bilkörevent skapat av kvinnliga Dakarrally profilen Annie Seel där din navigering med Roadbook och idealtid testas. Dakarrallyt är bilnavigering när det är som tuffast. Detta blir då en liten ”prova på” event där hela familjen kan vara med som co-driver.

Ett event för samverkan och bilintresse.

Jag ser möjlig och rolig utvecklingen från entusiastbilar denna gång till liknande bilengagemang framåt för helt andra klasser som exempelvis elbilar. Eller varför inte för ungdomar med A-traktorer och mopedbilar. Bästa tjänstebil?

Därför är Bengtsson Bil Premium Selection med som samarbetspartner i detta roliga och utmanande bilevenemang som Annie Seel skapat 7 maj. 🚗🏁

Klicka på bild och läs mera och hur du anmäler dig.

https://lnkd.in/e-vfx-iK

#bilbranschen#motorbranschen#bilorientering#entuisastbilar#bilvärderingRoyal Swedish Automobile Club – Kungliga Automobil Klubben ( KAK )Vi BilägareMotormagasinet SETidningen Motorbranschen

Bengtsson Bil Premium Selection sponsrar Annie Seel´s Dakar Rally VM satsning 2022

https://www.motormagasinet.se/article/view/826227/har_ar_teamet_bakom_annie_seel_i_dakarrallyt

Pressrelease 2021-12-27

Mitsubishi Pajero Evolution DAKAR- Edition

Magnus Bengtsson och Bil Premium Selection utökar samarbetet med Annie Seel inför hennes start i Dakarrallyt som körs i Saudiarabien, 1-14 januari 2022.
Samarbetet har funnits tidigare genom åren med många gemensamma event, föreläsningar inom bilbranschen och flera körutbildningar tillsammans.

Att fördjupa samarbetet inom motorsport skedde redan tidigare i år där Bengtsson var en partner i Annies ungdomssatsning att hjälpa en juniorförare i Rally Sprint SM. Ett SM-brons blev resultatet, vilket gav mersmak till ny satsning 2022.
– Jag var tidigt ute att lyfta kvinnor i bilbranschen genom mina tidigare olika chefspositioner. Nu när internationella motorsportförbundet FIA arbetar för att få in fler kvinnor i motorsporten, känns det helt rätt att öka engagemanget, säger Magnus Bengtsson.
– Dakarrallyt 2022 körs i Saudiarabien där det för bara några år sedan var förbjudet för kvinnor att köra bil. Därför är det självklart att jag vill vara med nu när Annie Seel ställer upp med ett helkvinnligt team!

Annie Seel har i flera decennier varit en kvinnlig pionjär inom motorsporten. Nu ställer hon upp som codriver med tyskan Annett Fischer i ett helkvinnligt rallyteam i Dakarrallyt. De tävlar för team Xraid i T3-klassen för specialbyggda terrängbilar.

Info om Annie Seel
Annie Seel har deltagit i åtta Dakarrallyn och är den enda svenska föraren någonsin som kört rallyt både med motorcykel och bil. 2010 blev hon kvinnlig Dakarmästarinna. 2003 satte hon höjdrekord med motorcykel på Mount Everest.
Annie Seel ställer upp med helkvinnligt team i Dakarrallyt som körs i Saudiarabien.

Info om Dakarrallyt, Saudiarabien
Rallyt körs 1-14 januari med start och mål i Jeddah. Total tävlingsträcka är 8.177 km fördelat på 13 sträckor. Tävlingen ingår i VM för ökenrally.
Webbsida: www.dakar.com Video Dakarsträckning